اخبار و اطلاعات جامع ایران و جهان در حیطه سلامت و پزشکی

مطالب جامع پزشکی را در این وبلاگ جستجو کنید

رژیم کتوژنیک هدفمند ؛ یک برنامه لاغری عالی برای همه افراد


رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر به هر حال تنها رژیم های استاندارد و سرشار از پروتئین به صورت دقیق مورد رژیم کتوژنیک مطالعه متخصصان قرار گرفته اند و رژیم هدفمند و چرخه ای از انواع تخصصی و پیشرفته این رژیم ها هستند که بیشتر توسط بدنسازان و ورزشکاران حرفه ای مورد استفاده قرار گرفته است.
متخصص رژیم کتوژنیک
رژیم کتوژنیک  ناهار را با اسموتی بگذرانید و شام را صرف خوردن پروتئین اندک، چربی های سالم و فیبر زیاد کنید و در طول روز باید حداقل 4 فنجان چای بنوشید! هر غذایی که میزان کربوهیدرات آن بالا باشد، باید در رژیم کتو محدود گردد. به این نکته هم باید توجه داشت که وقتی فرد آب بدن را از طریق تعریق از دست می دهد، لازم است علاوه بر آب، املاح از دست رفته هم جایگزین شود بنابراین مصرف آب کافی نیست و توصیه می شود از آبمیوه، آب هندوانه، شربت به لیمو، آب لیمو و دوغ استفاده شود. 
در درمان چاقی خود هیچگاه عجله نداشته باشید، یادتان باشد که رژیم غذایی با کاهش وزن تدریجی علاوه بر اینکه قابل تحملتر است، عوارضی نداشته و تقریبا غیر قابل بازگشت می باشد. انواع رژیم کتوژنیک رژیم کتوژنیک استاندارد (SKD): این رژیم محتوی مقدار بسیار کمی کربوهیدرات، مقدار متوسطی پروتئین و مقدار زیادی چربی است. این نوع از رژیم کتو به طور معمول محتوی ۷۵٪ چربی، ۲۰٪ پروتئین و ۵٪ کربوهیدرات است. 
این رژیم یکی از منابع در آمد این وبسایت محسوب میشود. و نهایتا اینکه، هر دوی آنها نسبت به رژیم غذایی استاندارد غرب(رژیمی که اغلب از کربوهیدراتهای فرآوری شده و ترکیبات رمزآلود ایجاد شده) کم کربوهیدرات محسوب میشوند. نودلهای شیراتاکی یکی از بهترین گزینهها برای رژیم کتوژنیک محسوب میشوند. به همین دلایل، راشل مالیک متخصص تغذیه باروری معتقد است که پیروی از رژیم مدیترانهای یا رژیم به اصطلاح هلندی که بر میوهها، سبزیجات، گوشت، ماهی، نان گندم کامل و غلات و چربیهای سالم تأکید دارد، رویکرد بهتری است.
دکتر رژیم کتوژنیک
بهتر است رژیم غذایی خود را عمدتاً بر اساس غذاهای کامل و تک ماده ای تنظیم کنید. بهتر است که به جنبه تغذیهای رژیم کتوژنیک توجه کنید، از مصرف غذاهای مناسب اطمینان حاصل کنید و به میزان کافی از درشتمغذیها استفاده کنید. گذشته از آن با توجه به پیشرفت فرد بایستی رژیم بطور شخصی نیز تنظیم شود. به گزارش خبرآنلاین محققان دانشگاه ییل، این رژیم غذایی را روی موشهای آزمایشگاهی بررسی کردند و نتایج نشان داد، رژیم غذایی کتوژنیک، با کاهش خطر ابتلا به دیابت و التهاب، میتواند فقط در یک مدت زمان محدودی برای بدن مفید باشد اما در درازمدت مضر است.

دکتر متخصص رژیم کتوژنیک

لوبیا سویا یا دانه سویا یکی از حبوبات است که امروزه به رایجترین مواد غذایی دردنیا تبدیل شده است.نان سویا معمولا از ترکیب آرد گندم و آرد سویا تهیه میشود که حاوی پروتئین و ویتامینهای E و B و ریز مغذیهای مفید برای پیشگیری از رشد و تکثیر سلولهای سرطانی است. در حقیقت، برای افرادی که از بیماری صرع رنج میبردند مفید بوده است. به دلیل احتمال بروز بیماری قلبی چربیهای اشباع شده را به میزان بیش از 7 درصد از کالری روزانه خود استفاده نکنید.
رژیم آنلاین کتوژنیک
در واقع رژیم کتوژنیک با خطر افزایش کلسترول LDL و در نتیجه احتمال بروز بیماری قلبی همراه است.
دریافت رژیم کتوژنیک انلاین
به این معنی که فقط یک نوع رژیم ارائه نمی شود. به گزارش جام جم آنلاین، این نوع درمان، یک روش تغذیهای غیرسمی، مکمل یا جایگزین است که با بکارگیری رژیم غذایی کم کربوهیدرات و پرچرب، برای درمان انواع بدخیمیها از جمله گلیوبلاستوما استفاده میشود.

رژیم کتوژنیک

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از هلث سایت، این نوع درمان، یک روش تغذیهای غیرسمی، مکمل یا جایگزین است که با بکارگیری رژیم غذایی کم کربوهیدرات و پرچرب، برای درمان انواع بدخیمیها از جمله گلیوبلاستوما استفاده میشود.  

رژیم کتوژنیک آنلاین

  به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، «سعید حسینی» متخصص تغذیه و رژیم درمانی در برنامه «طبیب» در خصوص اینکه برخی ادعا میکنند با رژیم کتوژنیک یا رژیم چربی، لاغر شدیم، گفت: مهم این است که جواب دادن را در چه چیزی ببینیم، اگر دنبال این باشیم که فقط وزنمان کم شود خیلی کارها را میتوان برای وزن کم کردن انجام داد از جمله نخوردن، ولی اینکه این لاغری به سلامت کمک میکند یا نه مهم است، چون ما در اینجا قصد اطلاع رسانی در زمینه سلامت داریم. 

رژیم غذایی کتوژنیک می تواند برای افراد دارای اضافه وزن هستند، دیابت دارند یا به دنبال بهبود سلامت متابولیکی خود استند، عالی باشد ول ممکن است برای ورزشکاران زبده یا کسانی که مایل به اضافه کردن مقدار زیادی عضلات یا وزن هستند، خیلی مناسب نباشد و همانند هر رژیم غذایی، تنها در صورتی کارآمد خواهد بود که بتوانید در طول زمان با آن سازگار شوید.

رژیم کتوژنیک 

یک مطالعه نشان داد رژیم کتوژنیک حساسیت به انسولین را ۷۵% بهبود بخشید. این علائم معمولا در طی چند هفتهی اول بهبود پیدا میکند و مانع تکمیل برنامهی رژیمی شخص نمیشود. برخلاف اغلب رژیمهای لاغری که کم چربی هستند، رژیم کتوژنیک از قرار معلوم عکس منطق رژیمی عمل میکند. تفاوت این رژیم با رژیمهای کم کالری چه هست؟ طی چند دهه گذشته، رژیمهای کتوژنیک در حوزه تناسب اندام برجسته شده اند. اگر به هر دلیلی نیاز به افزایش میزان چربی بدن نیز دارید، میتوانید از طریق انواع رژیمهای کتوژنیک به اهداف خود برسید.

بهترین دکتر برای رژیم کتوژنیک

هر کدام از انواع رژیم کتوژنیک به حفظ سلامتی کمک بسیاری میکنند. در این رژیم معمولاً یک روز در هفته فرصتی جهت ذخیره و تأمین مجدد ذخایر گلیکوژن به افراد داده میشود. وقتی بدن به مقدارکافی برای تولید انرژی گلوکز نداشته باشد فرآیند سوخت و ساز چربی های ذخیره شده آغاز می گردد در نتیجه کتونها در بدن تولید می گردند که نوعی اسید هستند. در حقیقت این رژیم یکی از معروفترین برند های رژیم غذایی امروزی است که در تمام گروه های سنی مورد استفاده قرار می گیرد..

این مقاله اطلاعات سودمندی در خصوص آشنایی کلی با رژیم کتوژنیک در اختیار خوانندگان قرار می دهد و در فواید و مضرات آن را مورد بررسی قرار می دهد. در اغلب رژیم ها فقط مقادیر بر اساس ظاهر گفته می شود مثلاً عنوان می شود یک قوطی کبریت پنیر، در صورتیکه بسیاری از افراد مایلند مقادیر دقیق را بدانند. تهیه لیست خرید می تواند به شما کمک کند تصمیم بگیرید که چه غذاهایی در برنامه غذایی کتوژنیک شما قرار می گیرند. 

کمبود مواد مغذی. اگر طیف گستردهای از سبزیجات، میوهها و غلات را استفاده نمیکنید، ممکن است در معرض خطر کمبود ریزمغذیهایی مانند سلنیوم، منیزیم، فسفر و ویتامینهای B و C قرار بگیرید. به گفته محققان ییل ، شیرین کننده های مصنوعی در واقع با افزایش خطر ابتلا به چاقی شکم و افزایش وزن در ارتباط هستند و احتمالا این موضوع بدین دلیل است که میل به مواد غذایی را مورد هدف قرار داده و سطح انسولین را درست به اندازه مصرف قند واقعی بالا می برند. 

اگرچه نه همه، اما بعضی از افراد علائم “آنفلوآنزای کتو” زیر را تجربه می کنند که معمولا در طی ۱-۲ هفته از بین می روند: سردرد - تنفس بدبو - خستگی/کمبود انرژی - ضعف یا درد عضلانی - خواب ضعیف - یبوست، تهوع یا ناراحتی معده - ابهام مغزی - کمبود خلق - عدم میل جنسی. جراحت مغز: تحقیق بر روی حیوانات نشان داده است که این رژیم می تواند صدمات را کاهش دهد و به بهبودی بعد از جراحت مغزی کمک کند. 

اگر میخواهید درباره عوارض جانبی کتو بیشتر بخوانید، در یک مطلب جداگانه درباره عوارض رژیم کتوژنیک توضیح دادهایم. عوارض رژیم کتوژنیک چیست؟ رژیم کتو باعث میشود چربیها در کبد به «کِتون» تبدیل شوند. توجه داشته باشید که استفاده از محصولات کتویی، باعث کاهش وزن و سیری میشود. این موضوع باعث شد در این افراد سطح تریگلیسرید خون و فشارخون دیاستولیک کاهش پیدا کند. هنگامی که رژیم کتوژنیک دارید ذخایر گلیکوژن همچنان شارژ خواهند شد. 

رژیم کتوژنیک دوره ای یا CKD چیست؟ متأسفانه بسیار شاهد بوده ایم، افرادی که جهت دریافت رژیم غذایی چه بصورت حضوری و چه غیرحضوری به متخصصان تغذیه مراجعه می کنند، در طول رژیم، بدلیل عدم حمایت و یا پشتیبانی از سوی افراد غیر متخصص رژیم را رها کرده و یا دچار مشکلاتی شده اند.

مشکلات کبدی. به دلیل وجود مقادیر بالای چربی برای متابولیسم در این رژیم ممکن است مشکلات کبدی موجود بدتر شوند. طبیعتاً با توجه به تخصص دکتر روشن ضمیر یعنی دارا بودن دکترای تغذیه و رژیم درمانی بالینی، که بالاترین مدرک علمی در تغذیه است، امکان تجویز تمام رژیمها از گیاهخواری تا کتوژنیک و فستینگ، از دیابتی تا کلیوی، از بارداری تا ورزشکاری وجود دارد. 

در حقیقت ما نزدیک ۱۵ خصوصیت منحصر بفرد در رژیم آنلاین آردایت دیده ایم که ذکر تمام اینها در اینجا مقدور نبود. از خصوصیات بارز این که در کمتر رژیم غیرحضوری دیده می شود، این است که افراد مستقیماً می توانند با متخصص تغذیه در ارتباط باشند. در این صورت هم رژیم شما آسانتر حفظ میشود و هم به غذاهای دیگر کمتر توجه میکنید.

اگر به شدت تمرین میکنید دو رژیم آخر کتوژنیک هدفمند و کتوژنیک چرخهای میتوانند برای شما مناسب باشند. رژیم های غذایی حاوی مقادیر زیادی چربی و پروتئین سالم نیز بسیار احساس سیری می بخشند، که می تواند به کاهش بیش از حد کالری خالی، شیرینی ها و غذاهای غیرمفید کمک کند. اگر به دنبال افزایش وزن هستید پیشنهاد میشود حدود 1 تا 2/1 گرم پروتئین به ازای هر پوند توده بدن مصرف کنید. آورده شده و هم بر اساس وزن خام و هم وزن پخته، تا افراد بتوانند رژیم خود را بر اساس هر کدام از این مقادیر که مایل بودند، داشته باشند. 

رژیم رژیم کتوژنیک برای چه کسانی مناسب نیست؟ تا هنگامی که مصرف کربوهیدرات پائین است و پروتئین، چربی و سبزیجات خفیف کربوهیدرات مصرف می کنید کالری شماری الزامی نیست. رژیم کتوژنیک خطرات بی شماری دارد. به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،نان سویا یکی از نانهای محبوب رژیم کتوژنیک است، البته شما میتوانید نان سویا را با انواع دستورهای متفاوت تهیه کنید. از این رو توصیه ما به شما این است که غذاهایی را انتخاب کنید که شاخص سیری بالایی دارند. همچنین توصیه می شود در این مرحله، مکمل های مولتی ویتامین و مواد معدنی ، مصرف شود. 

استفاده از این مقاله به عنوان راهنمایی برای شروع رژیم کتو می تواند شما را برای موفقیت راهنمایی کرده و رژیم غذایی شما را به رژیم غذایی پرچرب و کم کربوهیدرات تبدیل کند. اما رژیم لاغری HMR سریعترین نتیجه را حاصل میکند. در اینجاست که در رژیم آردایت افراد می توانند تمام موارد از جمله سوالات و مشکلات خود را مطرح کنند و راهکارهای درست و علمی مستقیماً از متخصص تغذیه یعنی دکتر روشن ضمیر بگیرند.

 آردایت یک سایت علمی در زمینه تغذیه است که در آن رژیم های غذایی و درمانی تخصصی مثلاً رژیم کتوژنیک، گیاهخواری، بدون گلوتن، DASH، مدیترانه ای و … در صورت تمایل میتوانید این کتاب را از فروشگاه سایت تهیه نمایید. اگر به این توانایی برسید که سطح پتاسیم و سدیم موجود در بدن خود را کنترل کنید، میتوانید از شر آب اضافی بدن خود رها شوید. 

برای موفقیت بیشتر شما میتوانید از نرمافزارها و کورنومتر برای زمان بندی تناوبها استفاده کنید. این سرعت کم به این دلیل است که چربی کل بدن شما چندان افزایش نمییابد. از اینکه تا اینجای مقاله با ما بودید از شما تشکر می کنیم. این سوپ دارای کالری و کربوهیدرات کم است و در مکزیک تهیه می شود.  دکتر روشن ضمیر متخصص تغذیه و رژیم درمانی آردایت رژیم لاغری سریع رژیم کتوژنیک سایت زیر: https://rdiet.ir/

[ بازدید : 955 ]

[ شنبه 4 دی 1400 ] 1:15 ] [ DELUXE4ever ]

[ ]

ساخت وبلاگ
خشکشویی آنلاین بستن تبلیغات [x]